tisdagen den 1:e maj 2012

Spänningens strategi


Jag bloggar om Breivik. Jag fördömer hans handlingar, hans blodiga dåd. Men jag uttrycker sympati för hans åsikter, hans samhällsanalys. För detta blir jag understundom smutskastad i kommentarsfältet, man hotar mig med Säpo och Gud vet allt. Se t.ex vad Anonym 19.01 skrev här: "Du verkar ju inte lite förvirrad. Hoppas verkligen att Säpo har koll på dig..." Hota med husse då! Gör det bara. Ni kan inte tysta mig. För om jag teg skulle stenarna ropa. Jag tänker fortsätta blogga om 1) massinvandring 2) islam 3) etnicitet och 4) det traditionella Sverige. dn dn

Inte alla gillar det jag skriver. Det har jag fått veta både här och där. Mina fiender finns överallt. Nåväl, jag bloggar här så får vi se hur det går. Och nu förändras samhället, hela världen förändras. Mitt bloggande om arrestering av illuminati, astrala dimensioner och 2012 togs inte väl emot av vissa. Well bless you. Tryckfrihetens fana vajar dock högt på Galaxen. Ingen bestämmer vad jag ska skriva. Inte MIUN. Inte Mittnytt. Och inte du.

Världen förändras. Och detta medan Breivikrättegången pågår. Min tes är att världen i stort kommer att ha förändrats rejält, parallellt med och oberoende av rättegången, när denna är klar i slutet av juni. Arresteringar av kabalen, legala aktioner mot världens alla plutokrater och bankirer: detta kommer att ske snart. Och bringa en massa andra förändringar, som avslöjande av diverse konspirationer av NWO-typ, cover-up av UFO-fenomenet mm. Breivik har ingen del i detta. Dock kan hans dåd sägas ha skett i samklang med tidsandan. Han reagerade mot den regim som snart kommer att falla. Han var för otålig, han kunde ha väntat så hade den fallit i den stundande utvecklingen. Men hans otålighet har jag redan nämnt, se här.

- - -

En viktig frontlinje går idag mellan salongskonservativa och radikaler. Ack ja, dessa konservativa... Axess skrev nyss om rättegången: "Breivik talade senast igår, att döma av SvD:s referat, om att hans syfte med massmorden var att "starta häxtjakt mot kulturkonservativa. Han har tidigare sagt att syftet med häxjakten var att öka polariseringen i samhället".

Och detta är helt rätt strategi anser jag. Breivik har rätt. Det är "spänningens strategi", precis som Baader-Meinhof på sin tid. Breivik är dock mer inriktad på media än på samhället i sig. Breivik syftar alltså på att öka trycket på massmedia, få Axessare och Poirer Mattssonar att fara all världen väg genom att fokusera på det viktiga: är man för eller mot vita folks rätt att existera. Detta är den avgörande frågan för dagens intellektuella. Till detta kommer sådant som attityden till islamism, mångkultur och feminism. Men etnicitet och identitetsfrågor står i centrum. De drar med sig allt annat. Säg mig vad du tycker om ditt folks rätt att existera och jag ska säga dig vem du är. Är du för eller emot massinvandring lille vän...? Och inte rädd att bli rasiststämplad...? Bra, i så fall kan du kämpa. Om inte - fuck off. Då kan du gå till torget och sjunga "Regnbågens barn": "Vi är svarta gula röda, vi är fina vi, halleluja"...

Polarisering, driva sakerna till sin spets. Kulturkamp. Jag menar, det är eliten som vill ha det så här. De kunde ha valt en fredligare väg, de kunde ha omfattat även traditionella narrativ och esoteriska bilder, även gett spelrum för identitära frågor och erkänt att traditionella svenskar existerar. Också. Men de valde att utestänga all traditionalism från det offentliga samtalet. Herman Lindqvists historia fick inga efterföljare. Idag är all svensk historieskrivning nihilistisk: svenskar och svear är inte samma folk anser t.ex Dick Harrison. Det är rätt magstarkt. Vi utplånas, vi bortdefinieras som folk medan en Ersatzbefolkning importeras. Och motstånd mot detta rasiststämplas. Och det mina vänner, det är en krigsförklaring det.

Jag säger som William Tecumseh Sherman: "You could have hade peace but you preferred war; very well."

Eller som Nick Carter i "Beirut blues": "Jag vill ha fred. Men de andra vill ha krig. Och det ska de få. Tills de ber om fred. För helvete!"

Not 1 till Säpo: jag kommer inte att starta ett privatkrig à la Breivik. Mina medel i kampen är metapolitiska, dvs fredliga i form av bloggande och skrivande.

Not 2 till mina läsare: ni som vet att jag är en from man, låter det inte hetsigt av mig att proklamera ett dylikt kulturkrig? Men var lugna, var sak har sin tid. Och den Jesus som t.ex drev månglarna ur templet var ingen fridens man. "Svavelpredikan" vet ni väl vad det är? Man måste likt Jesaja måla upp eld och svavel innan man kan proklamera "en ny himmel och en ny jord".


Relaterat
Massinvandring eller inte
Islamism
Etnicitet är viktigt
Min svenska historia
Breivik var för otålig
Mythago Wood
Nietzsche och religionen
"Jag älskar dig, O evighet"
Kerubernas svärd
Människan och tekniken
Ernst Jünger: An der Zeitmauer

Inga kommentarer: