måndag 15 februari 2010

Dagens dröm




Dagens dröm var märklig. Men skön. Så här kan den beskrivas:

- - -

Jag drömde att jag fick en krans, en segerkrans. Jag grät av glädje, jag föll på knä...

Jag befann mig på ett företag, gick längs en korridor. Någon försökte ta självmord, det skedde medan jag gick, han skulle hoppa ut genom ett fönster, det skedde parallellt med mig, han försökte hoppa medan jag gick...

Jag förhindrade det på något sätt, jag såg en man som hjälpte kandidaten men äran var min, mannen räddades och jag fick en krans, en segerkrans... Heil dir im Siegerkranz...

Jag var euforisk, jag kände ”tydligen gör jag något rätt”, en skön dröm till skillnad från en mardröm...

Jag föll på knä och grät, äntligen seger, en ren och ärofull seger, en andlig seger...

Inga kommentarer: