torsdag 2 mars 2017

En asiatisk briljans över västerlandets konstans


Härmed en berättelse om en social verklighet i dagens Sverige.




Jag tog härförleden min Lexus (plural Lexi) och körde denna asiatiska briljans över västerlandets konstans, de asfalterade vägar som följer de sänkor som dräneringsmönstret från senaste istiden lämnat efter sig. Körande till min stuga i Långviksmon nådde jag slutligen destinationen -- där jag gick in, gjorde upp eld, tog fram den gamla Haldan och knackade ner dagens dikt:
När som ödestimman för Tredje Riket slog
Wunderwaffen över himlen drog:
V1, V2, och plan av Messerschmitt,
farkoster nästan av sagoaktigt snitt --
intrikat koncept, på finurligheter rik
ty de skapte dem med alien-teknik.
Sedan gick jag ut i markerna och mötte knytt och oknytt, vättar och odöda. "Be för oss" sa de odöda och jag sa åt dem: formulera ordet "ljus," då kan ni också skapa en vision av ljus. Således kan ni gå mot ljuset.

Nejden lyste upp i en oförlikneligt sken och vålnaderna vandrade vidare in i detta. Och vad gjorde jag då...? -- Jag gled ner till sjöstranden där jag beundrade stillheten, skogsbrynet och de blånande bergen i fjärran.




Relaterat
Eld och rörelse: fri pdf
Wilcock: The Source Field Investigations
Castaneda: A Separate Reality (1971)
Castaneda: att vara krigare
Målning: Robert Svensson

Inga kommentarer: