torsdag 15 september 2016

Nya Tider 37/2016 har kommit, där skriver jag om svensk sf


This is about a Swedish weekly. -- Nya Tider är en svensk veckotidning.




Nya Tider har varit i ropet på sistone. Det började med planerna på att närvara vid Bokmässan i Göteborg 23-25 september. Sedan avstängdes man för att man ansågs för kontroversiella. Sedan drev NyT saken vidare och hävdade att denna avstängning var rättsvidrig. Då gav Bokmässan med sig, NyT får närvara med bokbord för försäljning av Stefan Torssells bok om Estonia mm. Boken heter M/S Estonia -- svenska statens haveri och går noggrant igenom Estonias haveri. Den är utgiven av AlternaMedia som ger ut NyT.

Nya Tider är en vecklig nyhetstidning. Chefredaktör är Vavra Suk. Tidningen är oberoende och skriver om det som MSM struntar i att ta upp. Såsom problem med invandring och mångkultur, försummade medicinska och vetenskapliga perspektiv, internationell politik ur ett perspektiv kritiskt mot globalism etc. Jag skriver själv i tidningen ibland. Och i senaste numret har jag en recension av två svenska science fiction-böcker från 2015, C. H. Wahlunds roman Tre avtryck av himlen och Johan Fricks novellsamling Enkel biljett till nattens ände.

Vad jag anser om böckerna får ni läsa i tidningen. Det kan räcka med att nämna att jag tyckte de var intressanta. För prenumeration på NyT, gå hit. Till exempel kostar det 293:- för ett halvår.

- - -

Det aktuella numret, 37/2016, innehåller en hel del. Som Karl-Olov Arnstbergs debattinlägg om islam och västvärlden. Och Roger Sahlströms reportage från Borlänges synnerligen allvarliga mångkulturproblem. Och besök på Gunnes vikingamarknad i Uppland, som hålls denna tid varje år. Samt artiklar om Trump, Kina och en del annat, in alles 16 sidor. Jag är som medverkande "part i målet" men tidningen är välgjord, artiklarna är väldokumenterade, korrläsningen är noggrann och profilen som "alternativ tidning, skriver om det som MSM ignorerar" är uppfriskande.

NyT är veckotidningen för den regimkritiske Sverigevännen, helt enkelt.




Relaterat
Prenumerera på Nya Tider
Nya Tider 35/2013 och min medverkan i den
Min Jüngerbok

Inga kommentarer: