lördag 26 oktober 2013

Syrien: krigsrisken över för gott


Nu skriver jag om Mellanöstern.




Jag har upprepade gånger på bloggen sagt att Syrienkrisen är över. Det sa jag redan i september. Nu får jag stöd av en viss Benjamin Fulford. Han är en amerikansk journalist bosatt i Japan. Han förutsåg i april 2012 att påven Ratzinger skulle avgå. Det skedde så i januari 2013 när Franciskus tog över.

Fulford har alltså viss koll. Han har sina kontakter...! Han har inte alltid rätt, men ibland. Och nu, på Before It's News, skriver Fulford detta om Syrien:
There has (...) been a fundamental shift in the geopolitical priorities of the Western countries in the Middle East. The governments of Turkey, Qatar and Jordan have also all stopped supporting anti-Assad rebels in Syria as have cabalists in the US, Britain and France.
Sedan ger Fulford denna länk som källa.

Själv har jag inget att tillägga. Den som kan läsa fattar: krisen är över, ett globalt klimatskifte har ägt rum. Vi slipper världskrig. Jag har igen och igen sagt att Syrien inte kommer att utvecklas till storkrig. Och efter krisens höjdpunkt i augusti-september, då DN propagerade för amerikanska bomber över Syrien, så kom en öppning i form av förhandlingar. Detaljer åsido kan jag nu, återigen, säga: det blir inget krig i Syrien. Det blir inget Libyen 2011 av detta, det blir inget krig mot Iran, no, zip nada. Det är slutlekt nu för krigshetsarna i Mellanöstern.

Jag begär ingen guldmedalj för min framsynthet. Men jag ber att de surpuppor som går och spår storkrig och elände slutar med det. Ty ni äro vansinniga.

Det är ju fred på gång. Gläds åt det vetja.

- - -

Den mytologiska ramen för den nya tidsandan angav jag redan hösten 2012. Det gjordes i följetongen "Enhörningens Tid". Den rimmar exakt med det samhällsklimat som är på väg: slut med krig och elände, dags för en era av arkeofuturism och traditionalism. Tro, trygghet och tradition är dagens lösen, inte ironi, kulturmarxism och dualism.

Återigen: jag begär ingen guldmedalj för att jag insett detta -- att sammetsdiktatur och materialism ger vika för självbestämmande och frihet. Men hey, ni som är ljumma i anden -- inse att något har hänt. Det är inte tid att sura nu. Det är dags att ha det lite kul, att andas ut efter en tid av PK-diktatur och 1984-samhälle. Allt är inte bra än, men grundproblemet sitter i folks sinnen. Så sluta var rädd och ta tillbaks ditt land, ta kontrollen över din vardag. Du väljer hur du ska känna. Om du vill vara stark, säg då när du vaknar: idag väljer jag att vara stark. Jag ska inte läsa dn.se och bli upprörd, jag ska läsa något som gör mig inspirerad.

- - -

Det sista var kanske lite OT. Temat var ju Syrien. Men allt hänger ihop. Inget stort Mellanösternkrig betyder framsteg för Ljus och frihet, och det har visat sig även inrikes. I form av att PK-ismen dör. Och att fria människor tar tillbaka sitt land från vansinnesjournalister och -politiker.




Relaterat
En dag i Neros liv
Science fiction från höger
"Actionism" -- presentation på svenska
Ett rike utan like (2017)
Svensson: biografi
"Eld och rörelse" åter tillgänglig
Redeeming Lucifer
Det röda massanfallet
Trotylstorm i öster (2018)
Om bilden kan jag bara säga: den är inte tagen i Syrien.

Inga kommentarer: