tisdag 3 juli 2012

Reinfeldt sa något bra: etniska svenskar existerar


Tisdagen är Moderaternas dag i Almedalen. Partiledaren Fredrik Reinfeldt har talat. svd svd svd dn dn dn dn dn dn




Jag bryr mig inte om vad han ska säga. Han får säga si, han får säga så. Han är en maktpositivist och taktiker, ingen ideolog. Men han sa i alla fall något bra i våras. Han sa att etniska svenskar finns.

Han sa det, klart och tydligt. Då gick Helle Klein i taket. Hon sa att detta är ett oerhört farligt språkbruk. Där avslöjade hon sig. Ingen annan ansåg ju att språkbruket var direkt farligt. Det enda vi hörde annars som reaktion var att svenskar inte existerar, inte att deras existens skulle vara farlig. Maria Wetterstrand sa t.ex att begreppet var "knäppt". Jaha. Men farligt, det var Helle Klein ensam om att hävda. Hon fick ingen med sig. Så där vände samhällsklimatet. Vi svenskar existerar och har rätten till detta land. Vi har rätt att säga nej till massinvandring. Vi har den formella rätten till det (vi är en suverän stat) och vi har den ideella rätten. Vi ska som medborgare slippa att rasiststämplas om vi så bara minskar invandringen med 0,00000001 procent.

Reinfeldt kör dock vidare med massinvandring. Jag tänker inte rösta på honom och har aldrig gjort det. Jag röstade i och för sig på hans Moderatparti 1988. Men det var då det. Sedan dess har det för min del varit röstskolk fram till 2010, då jag röstade på SD. SD är ju ett parti som säger att Sverige existerar, att svenskar existerar. Vi bestämmer var skåpet ska stå i detta land, detta land med en rätt imponerande och alltid intressant historia. Mer om den senare. Idag däremot ska allt förtigas i nivelleringens och lobotomismens mångkultur. Men denna politiska korrekthet har gjort sitt. Den lever ännu men är på väg ut.

Vi svenskar är alltså ett frimodigt, ärevördigt folk i norra Europa. Vi har en historia som suverän stat sedan urminnes tider. Ingen säger åt oss vad vi ska göra - ingen! Återuppta denna tradition säger jag, säg nej till massinvandring och mörkande av "berikning" i MSM. Kunde Holland så kan vi. Minskning av invandring och högre krav på invandrare, det kan vi med holländsk förebild besluta i vår fria riksdag. Vi är suveräna, vi bestämmer var skåpet ska stå i detta land.

- - -

Jag är en radikal nationalist, en progressiv högerman, en politisk aktör som bejakar sin etnicitet. Om etniciteten har jag bloggat här. Den som förnekar denna, som förnekar att etniska svenskar finns gör ett misstag. Vi är sju miljoner och vi har byggt upp detta land. Reinfeldt däremot, han gjorde rätt som lyfte frågan, som sa att vi traditionella svenskar finns.





Relaterat
Ett rike utan like (2017)
Svensson: biografi
Redeeming Lucifer
Det röda massanfallet
Trotylstorm i öster (2018)
Höga Kustenbron

Inga kommentarer: