onsdag 19 juni 2013

Att som Operativ Kunskapare bekämpa en sinnesslö regim


Vi lever i en galen värld. Man kan säga: det finns ingen konspiration längre. Allt försiggår ju helt öppet. Regimen stödjer terrorister i Syrien, massinvandring som bara ger oss problem och förnedring bedrivs utan hejd, uppvigling till förortskravaller straffas inte och alla sajter till höger om M kallas "våldsbejakande". Den regim som kör med denna stil har passerat alla gränser och måste bekämpas -- inte med bitterhet, men med inspiration och stil. "A good tactic for you and your people is a tactic you enjoy."


Jag är en Operativ Kunskapare, sysselsatt med befrielsen av Sverige. Och, i förlängningen, av världen. Från vad? Befrielse från vad? -- Från globalism och nihilism, och för folkens självbestämmande. I det ingår det svenska folkets självbestämmande.

Jag är en Operativ Kunskapare som gör det jag gör. Och vissa förstår inte allt detta som jag gör. De ser på i förundran och säger till mig: du balanserar på gränsen. Du skriver att regimen är kriminell och att massinvandringen ska upphöra, och det närmar sig polisanmälan.

Då säger jag: jaså, jag balanserar på gränsen? - Jag ÄR gränsen.

Då säger folk till mig: du har tappat kontrollen. Förr skrev du om historia och litteratur, nu är du polemisk i vart och vartannat inlägg.

Då säger jag: jaså, jag har tappat kontrollen? - Ingalunda. Jag tar kontrollen över mitt liv och min omgivning.

- - -

Folk säger till mig: du går för långt. Andra säger: du skriver om fel saker.

Jaså säger jag då, skriver jag om fel saker? Ingen bestämmer vad jag ska skriva om. Jag skriver böcker och lägger upp dem gratis, jag bloggar på denna blogg och på min Motpolsblogg. Jag har över tusen inlägg här på Svenssongalaxen. Jag tvingar ingen att läsa det jag skrivit. Men jag förbehåller mig rätten att skriva vad jag vill och i vilket ämne jag vill.

Till det hör sådant som andliga ting, esoterism och omstridda teorier. Dessa ämnen kommer jag att fortsätta driva här. Men min Motpolsblogg ska, som alltid, vara mer vardagsorienterad, i så måtto att den är inriktad på politik, ideologi och historia. Detta hoppas jag står klart för alla.

Motpolsbloggen, Rent Principiellt, är en renodlad högerpolitisk blogg inom ramen för vad "Motpol" kommit att stå för: idédebatt, bokrecensioner, traditionalism. Svenssongalaxen däremot ska vara, och har alltid varit, en bredare målarduk. Den är allt som Rent Principiellt är plus lite till.

Men du som är en vardagsnära typ, ovillig att läsa om UFO och Illuminati, kan vara lugn. Jag ska inte blogga om dem så mycket, inte med långa, detaljrika monografier. Sådana har jag ju redan lagt upp -- som denna och denna.

- - -

Folk ser med förundran på mitt projekt -- som författare och Operativ Kunskapare. Man kan säga: att vara författare är att vara Operativ Kunskapare: att bedriva sitt liv som en operation eller snarare en serie operationer. Jag är hela tiden igång med mitt metaprojekt: att flytta fokus i samhällsdebatten, lyfta frågor och skapa ett nytt debattklimat. Det har jag gjort sedan åtminstone hösten 2011. Och jag gör det genom att medverka i nymedia, genom att skapa nya infrastrukturer inom konst och politik, genom att liva upp operatörer som förstår att något är fel men som tvekar att ta bladet från munnen. Det är min verksamhet, från dag till dag, av och till, inom konst, politik och andlighet, i min skrivverksamhet och i mina möten med människor.

Jag är Operativ Kunskapare. Jag sprider ljus och kunskap och jag gör det som en operation. Jag lever mitt liv strategiskt. Det är som i Julius Evolas sista bok, "Ride the Tiger" från 1961. I den sas att för en traditionellt medveten, esoteriskt kunnig, "troende" människa, så är dagens materialistiska värld inget man ska vända sig bort ifrån. Nej tvärtom, man ska bejaka den, man ska gilla läget och "rida tigern". Genom att utsätta sig för dagens demokraturer med dessas nihilism och materialism, och i rimlig mån skaffa sig erfarenheter av alla slag i vardagen, så transcenderar man det hela. Givet förstås att man har en andlig klangbotten i sig.

Med en sådan kan man, tänker jag, vara en Operativ Kunskapare som tar sig fram i denna värld och nästa, övervinner allt här och nu och når frid medan han handlar. Alla mina fictionhjältar -- vare sig de heter Melina Starr, Yoshi Medon eller Camouflage -- är ju Operativa Kunskapare som idkar en form av supermeditation genom att Göra Saker.

- - -

Mycket händer i världen idag. Ett slags revolution är på gång. En flertusenårig skuggregim, stödd på propaganda, hjärntvätt, rofferi och fraktionell bankverksamhet ligger i sina dödsryckningar. Men in i det sista bedriver den sitt spel med lönnmord, krig och rykten om krig. Och jag kan i detta läge inte -- nota bene, INTE -- som Glenn Beck säga: "Vi är på Titanic och några kommer att dö". Jag ser inte längre denna megakatastrof framför mig. Världen förändras, sant, men något krig blir det inte. Att tjata om krig är skrämseltaktik och mindfuck, typisk elitklubbs- och MSM-taktik.

Men vad jag ser är en värld som håller på att förändras. Vänster och höger har spelat ut sin roll. Nu är det globalism mot nationalism som är upplägget. Och den riktiga högern av idag står på folkens sida, på nationalisternas sida, på motståndslägrets sida. Och på den sidan finns även ett fåtal frihetliga vänstermänniskor samt vissa nyandliga aktörer och NWO-kritiker.

Jag har sedan länge tagit ställning för mitt folk, de etniska svenskarna. Det stödet tänker jag inte vika från. Jag är en sedvanlig svensk i ett Sverige hotat av elitklubbens helt vansinniga, och helt öppet bedrivna åtgärder som massinvandring, stöd till terrorförband i Syrien och stöd till svenska uppviglare som Megafonen. I den kampen tänker jag inte hålla igen.

Och i den kampen betackar jag mig för namecalling och pekpinnar. För det må vara att vi inte är på Titanic -- men massiva förändringar är på gång. Allt kommer inte att hända i år. Men dagens regim, globalismens materialist-nihilism, kan inte bara ersättas av någon old school-nationalism med tillväxt och materialism i högsätet. Eviga värden, bortom tid och rum, måste få verka: värden som sanning, rätt, självbehärskning, balans, och förvaltarskap. I den perspektivet ber jag inte om din medverkan. Jag menar, visst, vill du vara med och skapa ett nytt Antropolis, ägnat åt konst, vetenskap och andlighet -- välkommen ombord. Men om du hellre vill fortsätta med materialismens lobotomi, kom då inte och be mig om vägledning. Då är MSM en bättre guru för dig.


Relaterat
En operativ kunskapares operativa operation
Pressnytt: Nya Tider
Motpol: Julius Evolas centrala verk
"Ride the Tiger"
Melina Starr
Exopolitisk närvaro
Hypotes: konspiration: alternativ historia
Prins Eugen: skiss till altarmålningen i Kiruna kyrka

3 kommentarer:

Kastor sa...

Det är inte svårt att beskriva vad vi skall kämpa mot svårare är det att beskriva vad vi ska kämpa för.

Svensson sa...

Vi ska kämpa för befrielse, sans och måtta, lagstyre, svenska värderingar och sedvanerätt. "Vi svenskar existerar och har rätt till detta land", det är måttot. Sverige åt svenskarna - det är ledmotivet.

För ljus, sanning och rättvisa och mot lögn, mörker och kaos. Det är min agenda, nu som förr.

blomberg sa...

Sverige åt svenskarna förblir en chimär med nuvarande etniska struktur med ett stort antal rasfrämlingar i riket. Innan dessa förpassats antingen tillbaka till djungeln eller de sälla jaktmarkerna förblir din dröm just en dröm.

Vi står för ett enormt problem att få ut dessa ur landet om det blir med fredliga eller våldsamma medel får framtiden utvisa. Det kanske också på ett mera vetenskapligt sätt går att reducera dem, klart är att ohyran bitit sig fast i myllan.

Etiketter

A-Z (5) abb (84) abbm (6) abbX (4) ahma (6) aktuellare böcker (58) aktufall (17) alga (3) Andersson (2) Antropolis (19) apatia (10) ar (28) att vara Svensson (236) Ballard (11) begr (7) berättelser från Rokkana (14) Bhagavad-gîtâ (6) bilbabbel (20) bild (12) bim (10) bing (287) biografi (16) bloggish (60) Blue Öyster Cult (4) camo (4) Castaneda (22) conspi (5) Den musiske matlagaren (14) Dick (7) dune (8) Eld och rörelse (33) en gatas melankoli (11) En novell om Babylon (4) eng (4) eso (3) esoterica (115) etni (3) fall (4) fantasi-fantaså-fantasy (20) film och TV (42) flytten (3) gambla fiina versepos (4) gld (7) grek (10) Gripenbergs sol (4) heinlein (4) historia in nuce (121) hårdrocken rockar hårt (39) intr. mus (34) inva (1) ipol (48) italia (3) japan (3) Jünger (75) Jüngers liv (10) Kierkegaard (2) konsten att slå en tennisserve (17) Kristus (22) kuro (2) libyen (18) link (30) lite litteratur (97) ljus (6) Lovecraft (15) Maiden (9) mangs (2) Melinas resa (8) memoarer (9) mena (40) multiversums mytolog (5) natio (63) Nietzsche (4) niven (3) nuochda (1) Ohlmarks (5) ondit (15) oneline (1) ori ett lag (53) poesy (47) politikka (177) pr (46) pred (3) Priest (14) prophecy (19) rymd (2) sanskrit (11) sf man minns (98) small candies (141) Smaragdeburg (5) speng (6) stein (4) Stratopias gåta (63) survi (6) svens11 (10) Sveriges störste poet (8) Swedenborg (3) symbol (4) Syrien (17) tempel (27) Tolkien (4) topp5 (9) typer (16) USA (17) uselt (8) van Vogt (9) Vandra mot ljuset (1) vju (4) zeppelin (2)