torsdag 5 februari 2009

Som medeltida kyrkomålningar


"Eld och rörelse" är en bok. Den skrevs av mig.




För halvtannat år sedan gav jag ut novellsamlingen "Eld och rörelse", en bok som sakta men säkert funnit sina läsare. Folk har läst den och gillat den, nu senast Karolina Bjällerstedt-Mickos. Hon är författare till trilogin "Till Esperani" (Måni förlag 1998-2004). Hon mailade mig detta och tillät mig att citera det, så varsågoda:
Jag har läst ut din novellsamling nu. Mycket intressant och givande läsning! Så egensinniga historier, omväxlande humoristiska och brutala på ett torrt och drastiskt sätt. Ibland som medeltida kyrkomålningar, ibland som drömspel och ibland som någon film om Vietnamkriget, med känslan av både begynnande vansinne och glasklar tankeskärpa. Alltid med ett ganska abrupt slut, precis som livet. Jag gillade framför allt berättelsen om "Lappsjukan".

Sweet music med andra ord. Mer om boken här.




Relaterat
Carlos Castaneda
Burning Magnesium

Inga kommentarer: